söndag 1 november 2009

Höstpynt och tjejhelg


Helgen inleddes med mosshämtning.

Tog en cykeltur först till blomsterhandeln

 och därefter till ett skogsområde i närheten av där vi bor.




Krukan köptes på Smultrongården i veckan.

Jag faller lätt för föremål med ovala former.

Cyklamen passar så fint i krukan.



En tvåfärgad Ljung blev det till
ampeln (Madam Stoltz) som hänger vid entrén.






Clematisen är fortfarande

vackert grön, slingrande runt äppelträdet.


Resten av helgen har varit tillsammans
 med fyra tjejkompisar
i en stuga utanför Lindesberg.
Vi startade med en liten butiksrunda.
Första stoppet var vid Smultrongården hos Eva och &.
Som alltid är det något man behöver.
                               Nästa stopp var Kvarnboden hos Elisabeth.
Vi avslutade med ett besök hos Kicki i Min Skattkammare.
Vi kom norrifrån annars hade vi klarat av
 Lilla Ugglebo också. Det får vi ta en annan dag.


En liten ljushållare att sticka ner i en plantering.



En oval ljuskrona blev min.

Någon annan dag,
 då det är ljust,
 ska jag fota fler inköp.


Efter den rundan kände vi oss mogna för en skogsvandring
 bland alla grottor.
En häftig upplevelse för den som inte endast vill vandra
 på
                    en
rak
                   stig.
Här slingrar sig stigen runt stenarna
med spår från istiden och Yoldiahavet.



På kvällen åt vi en smarrig trerättersmiddag i stugan.

Avslutningsvis spelade vi några omgångar Gim Rummy.
Det är ju bara så himla allvarligt!

En välbehövlig promenad tog vi i grådasket i dag.
Fast det är verkligen inte så grått som man upplever det.





Råssvalen är alldeles stilla.

21 kommentarer:

  1. Hej
    Vilken mysig helg!!! Jag skulle också vilja köra runt bland de små butikerna, de är så myciga. Kul att bara vara tjejer ibland.
    Den lila ljushållae som såg ut som en krona var söt. Vill gärna ser mer vad du har handlat
    kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk helg du haft! Vad roligt att få ge sig ut på en sån utfärd tillsammans med väninnor.
    Det ska bli spännande att se vad du mer gjorde för fynd. Ha en bra måndag!

    SvaraRadera
  3. Lät som en helg att minnas länge! Underbara bilder du visar och inköpen var så fina. Härligt att umgås med vänner!
    Ha en bra dag!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  4. Hej
    Jo det blev lite pyssel´, jag gjorde lite strutar:). Blev inspirerad av Ett vitare hem som hade ett inlägg om hur hon gör sina strutar. Så det var jag ju tvungen att prova.
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig helg.Den glömmar du nog inte på ett tag.....Fina saker som fick följa med hem.Ha en skön måndag kramizar ~~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Tusen tack för den fina awarden....jag har varit en usel person som inte sagt tack..... Det är så stressigt runt mig just nu, så jag hinner knappt andas......på morgonpromenaden gör jag det och det får räcka-----*fniss, fniss*
    Hoppas att du hade trevligt på kalaset!
    Så fina bilder du visar...och så härligt du måste ha haft det med kompisar och butiksbesök!
    Kramis
    /Lotta

    SvaraRadera
  7. Hej
    Vad roligt att du vill vara med i min utlottning.
    Tjejhelger är guld värda. Vad mysigt ni verkar ha haft det.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Men så trevligt det där låter! Härlig natur och fina saker du köpte. Jag längtar tills jag får min tjejhelg om två veckor.

    SvaraRadera
  9. Så mysigt ni har haft det, du och tjejerna. En sån butiksrunda låter jättebra, och så fina butiker. Vacker omgivning och promenixa i också.
    Ha en bra vecka
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Å vad mysigt ni haft det!!!! Promenad, mat, shopping....å trevliga människor runt sig...
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  11. Hej igen! För att få snöfall kan du gå till den här sidan.

    http://www.designadinblogg.se/2008/december/fallande-sno.html

    SvaraRadera
  12. Så jättehärligt det låter! Så mycket fina växtarrangemang du gjort och vilka fina tillbehör. Ha en fortsatt underbar vecka!
    Anna-Karin
    livetharochnu-akh

    SvaraRadera
  13. Så fint ni haft det! Saknar lite en kompis att fynda med... Fast då skulle jag få ju en konkurrent! ;) Nähä vars.. Skojar. Det är så kul med lite sällskap, skoj och prat!
    Ha en trevlig vecka!
    kram

    SvaraRadera
  14. Nu har jag suttit en bra stund hos dej och njutit,så mycket vackert!
    Underbara naturbilder,hantverk och texter.
    Det har varit en välgörande stund för själen!
    Och så roligt med tjejträff.Hoppas ni hade buskul och hämtade energi hos varandra!

    Tack för stunden hos dej!

    Kramar Kajsa

    SvaraRadera
  15. Hej! Vilken härlig blogg jag hittade till ikväll. Hit kommer jag gärna åter. Klickar in mej som följare så jag hittar. Måste baka brödet som du har recept på.
    Ha en skön tisdag.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  16. Oj, vilken händelserik helg!!!
    Jag såg annons i tidningen om Smultrongården, Kvarnboden och Min skattkammare, men jag kom inte iväg... Hmmm...
    Fina saker du köpt!!
    Och fina stunder ute i naturen!
    Ha det så bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  17. Vilken härlig helg! Det låter som en riktig myshelg med alla de bästa bitarna...

    Kram Britt

    SvaraRadera
  18. Vad härligt att ni avslutade med en runda vid Skärmarboda! Det är min favorit, även Mogetorps stignät. Jättefin natur!
    Och sommarkvällarna där uppe på bergen är underbar. Det fina i kråksången är att man kan unna sig en extra kaka efter att ha skuttat över stock och sten....;o)!
    En sammanställning får det bli, ska försöka att inte vara för partisk! ;o)
    Tack för att du gör så fin reklam för oss härute!
    Ha det så bra....nu har solen gått net, hoppas att den hälsar på oss i morgon också !
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  19. Åhhh vad du hunnit mycket i helgen!! Låter som en skön helg!
    Själv så har jag och min syster gjutit betongfat...men grejen är den att själva faten sitter fast.....inte bra! Får väl försöka "mickla" loss eländet! :o(
    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kram Malin ♥♥♥

    SvaraRadera
  20. Vad mysigt ni verkar haft.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  21. Vad trevligt ni verkar ha haft det.
    ~Marita~

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~