fredag 23 oktober 2009

Pepparkaksbak...

...nej det var det inte utan....


Just det...mönsterdelar till en Tilda.

 Min första är på g....!


Det är ett pillande för att få ihop det.

Jätteroligt då man ser att det växer fram.


Några av delarna som är stoppade med vadd.

Det är så kul att se att delarna blir något.




Hon kommer att se ut så här men saknar klänning, förkläde mm.

Kanske det kan bli tid till det i helgen.

Hoppas det för det är spännande att se hur det blir då det är klart.

Det är en sats som jag köpte för 1,5 år sen och äntligen har börjat med.

 Tack Sari att du inspirerade mig att starta.

Tilda ska få en tomtekille som sällskap.


Några av mina inspirationskällor.

Snart dags att uppdatera utbudet inför julen.


Hade några vänner på besök i går och

 då kom den här  vackra  Cyklamen

in i vårt hus.

Ibland är det så mycket annat att fördela sin tid och energi på
så man hinner inte med att göra inlägg här.

Så är livet och man måste prioritera periodvis.
Oftast tar man bort det som är lite enklare som skänker nöje.

Hoppas att det ska bli lite mer tid till  skriva och kommentera under kommande vecka.

19 kommentarer:

  1. Jo jag visste nog vad det skulle bli, men visst tar det tid! Pillergöra! En tomtekille som sällskap blir inte fel. Jag fick en efterlängtad bok idag och bara det gör helgen trevlig! Ha nu en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Kommer att bli så fin Tilda.
    Du verkar ha samma favoritböcker som jag.
    Ha en riktigt trevlig helg.
    ~Marita~

    SvaraRadera
  3. Så jättekul och vilket pilligt jobb du har framför dig! Jag har ibland kikat på Tildamönstren på Panduro!
    Ska bli spännande att se hur det ser ut när det är klart!
    Har du läst Håkan Nesser i skolan? Var pluggar du?
    Ha en riktigt trevlig helg! Själv hoppas jag få tid att ta det lugnt! Kanske meditera vid lövkrattan eller ta ett tag med symaskinen.....först och främst ska jag sy sittdynor till barnstolen...men jag har ett jeanstyg som jag tänkte sy en snäv kjol av ...och så är jag så sugen på att testa hur det funkar att sticka tyg och klippa och sy av....

    Kramis
    /Lotta

    SvaraRadera
  4. Min skylt hittade jag hos Anna-K i Jönköping. Hoppas att du hittar en också! Märta

    SvaraRadera
  5. Jag skrev en kommentar tidigare i eftrmiddags men den har visst försvunnit i rymden. Men jag beundrade ditt pillergöra. Dessa Tilda dockor är så fina men är nog inget för mig. Hoppas att du får en härlig helg fast det är riktigt höstruskigt! Kram! Märta

    SvaraRadera
  6. Vad kul att du är på gång nu med din första Tilda! Ska bli SÅÅÅ spännande att få se den färdig! Jag gissade att det var Tilda som delarna var till, men jag var inte helt säker, eftersom din Tilda verkar sys på ett lite annat sätt än min. Ja, visst är det pillrigt, men KUL!!
    Oj, stackars dig! Jag tänker på jobbet. Det låter som om du har hur mycket som helst att göra... Hoppas du får en lugn helg nu, så att du hinner varva ner och pyssla lite!
    Sköt om dig, Annika!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  7. Visst är det roligt med Tilda ! Det blir spännande att se den färdig och med tomtesällskap :) Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Aha vad en Tilda och jag gissade visst helt fel:). Kul när man kan inspireras av varandra, en av sakerna som är så roligt med att blogga. Det finns ju så otroligt många kreativa underbara kvinnor där ute som ger en idéer. Ska bli jätte kul att se hur den blir när den blir klar.
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  9. Nu blir jag lite nyfiken, Tilda docka, vad är det?? Kan det vara typ "Ebbas Änglar"?? Isåfall har jag beställt två stycken just därifrån...Ljuvliga!

    SvaraRadera
  10. Åhh vad roligt med lite pyssel!
    Tilda-dockorna är såååå söta. Väntar med spänning på att få se när den är klar!Jag har ännu inte gjort nå´n själv men vem vet, jag kanske också blir inspirerad. Om jag hinner mellan virkning av korgar, tofflor och gud vet allt....
    Ha en toppenhelg i ruskvädret! (perfekt pysselväder om jag får säga, då behöver man inte ha dåligt samvete för att man är inne och pysslar....)
    Kram Malin ♥♥♥

    SvaraRadera
  11. Pepparkaks mönster ha ha.Ja jisses vad full i skratt jag blev nu.Sedan ska älskade Tilda barafå lite sällskap.ha en mysig fredag kramizar ~~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  12. Tänkte väl att det skulle bli en Tilda. Majas café ligger i gamla stan i Gävle, där det är bevarat gamla kvarter. Kommer inte ihåg gatan just nu.
    HA en skön studievecka.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  13. Va duktig du är som pysslar på med Tilda. Själv har jag just införskaffat 2 st via Tradera. Busiga jag, men det var rätt ok pris!
    Kul att se när den blir klädd!
    Ha en bra fortsättning på helgen önskar jag dig
    Carin

    SvaraRadera
  14. Hejsan!

    Vad kul att du skall se vår kollektion, vem skall visa den? man blir lite nyfiken:)))...hoppas att du kommer att gilla den.

    Vad duktig du är och pysslar, Tilda är ju hur fin som helst, skall bli så spännande och se vsd hon får för kläder.

    Ha en toppenhelg, kraamar från AnneLi...SussiLi...

    SvaraRadera
  15. Hej Annika!
    Vad kul att få se vad de där mallarna skulle användas till:) Vilken fin Tildadocka du gör, vad duktig du är!

    Ha en fortsatt trevlig helg!

    kramis Jenny

    SvaraRadera
  16. Det är mycket pill med sådana där smala delar som ska vändas och stoppas så det gäller att ha tålamod! Hoppas att du hittar tid att pyssla klart!

    SvaraRadera
  17. Den kommer och bli jättefin din Tilda. Så charmigt med dom långa benen. Jag har en, men henne har jag köpt på Tradera. Du är jätteduktig, ser pilligt ut.
    Ha en bra söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  18. Hejsan! Mummmss så gott! Finns det nåt godare än ny bakat? Kram Petra

    SvaraRadera
  19. Vad roligt att få se din Tilda klar sen!Undrar om du stannar vid tomtepojken, Tilda är lätt beroendeframkallande. Ha en fin dag.
    :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~