onsdag 14 oktober 2009

Lila


....är en av mina älsklingsfärger.
Många vet att det har varat under många år.

 Höstens mode passar mig perfekt i rgskalan.
Ja, även att ha lite lagerlager och att det döljer det som inte ska synas.
I morse kände jag för något färgglatt.
 En morgon med minusgrader och strålande solsken.
Klar härlig luft...så vackert ute men brrrr...



 




Cyklade hem mellan två möten och i brevlådan låg.....
Boken från Eva Mari med bloggen http://vartlillarodahus.blogspot.com/
Så generöst av henne att dela med sig av sin bok!
Lässugen är jag nu.

 

Jag beundrar dem som skriver böcker.
Vilken fantasi de måste ha.



I somras torkade jag några rosenknoppar
som påminner mig om det som nyss var.



Tillsammans är de så fina,
hjärtat
är från Stilmagasinet i Örebro.




Passade på att föreviga några andra hjärtan.

19 kommentarer:

  1. Lila är hemskt vackert, gillar den mörka intensiva lilafärgen. Vilken härlig färgskala på kläderna du visar, kan tänka mig att du var tjusig!
    Må gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt med lila.Härlig färg på kläder.Ha en skön torsdag kramizar ~~~~RITA~~~~

    SvaraRadera
  3. Färg på kläderna kan ju verkligen pigga upp.
    Din lilafärg är ju verkligen snygg.
    Ha en jättefin dag
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Tack för din gulliga kommentar hos mig...Jättefina ljungfärger du visar! Ha en bra o fin höstdag! Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Men tjena kompis, lila är min favoritfärg också!!
    Jag har alltid älskat lila och vips är man helt rätt i tiden modemässigt i år också.
    Vackra bilder som gör mig glad. Har ett litet lågtryck på besök idag så allt som uppmuntrar betyder mycket för mig!!
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  6. Härliga färger på kläderna.:-) Kram

    SvaraRadera
  7. Men vilka fina bilder du visar.
    Lila är fint, men jag har inte så mycket lila. Idag visar jag en ljunglila blus som jag nyss köpt...boken verkar ju mysig, förstår att du är sugen på att läsa i den.
    Ha en fin dag!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Hej Annika!
    Lila är snyggt,det är en färg jag alltid blir sugen på till hösten!(har lila klänning från Lindex på mig idag:))

    Den där boken är säkert jättebra, fin framsida!

    Ha en bra dag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Ja, det är ingen tvekan om vilken som är din favoritfärg!! Lila är fint, ändå har jag nästan ingenting som är just lila. Jag har oftast svarta kläder på mig. Tråkigt, egentligen..
    På lördag ska vi på 80-årskalas och då ska jag faktiskt ha en jättesöt aprikosfärgad blus på mig! Den gillar jag verkligen. Påminner mig om sommaren!
    Nej, nu måste jag fortsätta med packningen... Usch... Gillar inte att packa...
    Vi ska försöka komma iväg senare idag.
    Ha det bra! Kram Sari

    SvaraRadera
  10. Visst är EvaMari så helt underbart gullig! Tyvärr kom jag lite försent.....men jag hoppas att min bibliotekarie kan hitta boken på något bibliotek....
    Vackra färger, tycker om...men passar inte riktigt mig...men du kommer att bli helt bedårande i din vackra utstyrsel.
    Kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  11. Härligt, man blir glad av färg!!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  12. Men åh Annika, lila, det är liksom bara du!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Boken är underbar, fick den i somras och jag kunde inte släppa den.

    Vackra rosor och hjärtan.

    Kram Britt

    SvaraRadera
  14. Ja lilla är jätte vackert, på formexmässan var det mkt som gick i lila särskildt av julgranspyntet och även om det kanske inte låter så fint så var det verkligen det! Kram petra

    SvaraRadera
  15. Ja, det var jättekul med boken! Så trevligt så!
    Ha det så gott och en trevlig helg!
    Carin i norr

    SvaraRadera
  16. Hej på dig! Trevligt att vara tillbaka i bloggvärlden! Den där färgskalan på din outfit ser bra ut, men den skulle inte passa mig, som måste hålla mig till höstfärger. Vilken fin bok du fick! Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  17. Hej Annika!

    Snygga kläder med dina färger var har du köpt dessa?


    Stilmagasinet ligger det på öster i närheten av Drängen? Är mycket sällan på öster får ta en tur med bilen dit, en gammal jobbarkompis praktiserar där.


    Birgitta Garphyttan

    SvaraRadera
  18. Hej Birgitta. Stilmagasinet är där som Torgboden var förr i världen, på Oskarsvägen.
    Kläder hittar jag på Esprit i Marieberg.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Godmorgon!Så GLAD jag blev att du vill följa mig.
    Tack snälla!
    Du älskar samma färger som min dotter MinOreda.
    Det är sköna toner,varma!
    Varmt är det inte här och vintertid!
    Det blir nog att åka i februari igen för mina kära italienare kommer hem och firar julen hos oss i år.Så härligt!
    Nu ska jag klä mig och ta en promenad,en liten för min förkylning har inte släppt mig!

    Ha en härlig dag!!!

    Kramar Kajsa

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~