fredag 9 oktober 2009

Fyrbent barnbarn...


är det inte alla som har. Men vi har Wixi, snart tio år.
Dottern och hon är som ler och långhalm.



 Ser ibland lika ut.




Sååå nu satsar vi...



 Kolla håret och manen!


Dottern är duktig på att baka. Hon gör gärna något smarrigt.
Den här gången blev det också stora fina bullar.


Äppelpajen var mycket god.
Vi åt den tillsammans med
några
riktigt
goa vänner.


 Recepten hämtar hon gärna ur
a piece of cake



Quiltkursen på kvällen ägnades åt att sy några presenter
till en go vän och jobbarkompis,
som hade sin födelsedag just den här dagen.


På vägen till kompisen så såg jag denna
vackert belysta
byggnaden.
Den ligger mitt i city i vår å och med anledning av
 Cancerfondens kampanj i helgen
så var den ljusinstallationen fortfarande kvar.
URSNYGGT!


I dagens tidning fanns en bild
som visar från en annan vinkel.


16 kommentarer:

  1. Woow, vilket tjusigt slott vi har!! Ev ska jag skjutsa äldsta dotter´n till Ladies Night i morgonkväll innan jobbet, kanske skulle passa på o passera slottet då.
    Sen måste jag bara tillägga att din dotter med häst är ett väldigt tjusigt par, är det du som är den duktiga fotografen??
    Kram Rigmor

    SvaraRadera
  2. Åh jag älskar hästar! Så roligt att ni har en, höll själv på i många många år när jag var yngre. Mumsigt fika, tur för dig att dottern gillar att baka.
    Må gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  3. Ja, hästar är härliga djur! Lever med 2!
    Vacker bild över slottet! Ha en trevlig helg!
    Carin

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Ja, vad trevligt det var att talas vid!
    Jag passar på att blogga lite mellan Doodiboo och Gustaf Mandelmann.
    Nu står vitrinskåpet i vårt kök!!!!! Jättefint, men ännu finare kommer det att bli när det är vitt! Nästa sommar, kanske!
    Visar bilder imorgon.
    Ja, slottet var verkligen läckert!
    Och vilket fint par, din dotter med häst!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  5. Vilka kanon bilder på dotter med häst, full fart i dem. Härligt att bli ompysslad med lite gott fikabröd. Ha en fin dag.
    :-)

    SvaraRadera
  6. Tittar in och önskar dig en skön helg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Oj vilket tjusigt slott! Hoppas att helgen är bra!
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  8. Kul att du tittade in på min blogg. Du var nog först till tävlingen.Ser ut som du bor i Örebro. Hoppas jag har rätt. Känner en man som spelar trummor i Sveriges Kammarmusiker och jag tror att dom kommer från Örebro.
    Kram
    Birgit

    SvaraRadera
  9. Härligt livliga bilder!!!!
    Ha de gott!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  10. Hej Annika!
    Vilka fina bilder du visar! Härliga bilder på dottern och hästen:)

    Ha en jättebra kommande vecka!

    kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Just ja, äppelpaj skulle jag ju baka i helgen så att jag fick användning av alla äpplen som samlat sig.. äsch, ännu en sak som jag inte hann..
    Jepp, egentligen vill jag också vara hemma nnär hantverkare är här, så att man kan sätta stopp för fula lösningar och fläckar på golven.. men nu är jag iaf nöjd med köksluckorna!!

    SvaraRadera
  12. oj så fina foton du tagit!!! Kram petra

    SvaraRadera
  13. Vilken häftig bild på slottet, bor du i Örebro?

    Snygga hästbilder, ett härligt intresse med hästar.

    Kram Britt

    SvaraRadera
  14. Både dotter och häst, lika vackra! Liksom rosentyget och belysta slottet!! Lyllos kompis som får en så vacker present.

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  15. Mums den pajen såg riktigt smarrig ut.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  16. Oj, så mycket olika bilder. Jättefina. Vad härligt det ser ut där på hästryggen! Trevligt att ha någon i huset som bakar!
    Ha en bra kväll!
    Anna-Karin
    livetharochnu-akh

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~