tisdag 6 oktober 2009

En dag i oktober


Tidig morgon i trädgården
innan jag cyklar till en skola för ett besök.

Den Röda Rudbeckian
 ser ut att ha haft det svårt den sista tiden.


Rosen ser ut som om den doppats i socker.


Ett varmt och stämningsfullt
 välkomnande
får eleverna i den här klassen på morgonen.
Skön musik hörs då alla tassar in och slår sig ner  på mattan.


Naturen går utmärkt att nyttja i
 matematikundervisningen såväl som i bild.


Medan läraren läste om Frans
 åt barnen frukt...på olika sätt.

På ett annat sätt...


Kvällen avslutades med ett svettigt pass på F & S.
Vilken tur vi har, mannen och jag, som kan
gympa och röra på oss.
Det är jag tacksam för var gång jag är där.

21 kommentarer:

  1. Det borde inte bara vara barn som får börja dagen med att sitta på en matta, med tända ljus och äta något mumsigt! SÅ skulle jag också gärna starta min arbetsdag...

    Aha! Då förstår jag användningen av faten under soffan!

    SvaraRadera
  2. Så mysig och harmonisk start, så där borde alla barn få starta skoldagen.
    Visst är det härligt att träna!
    Må gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt att börja dagen med att sitta på en matta med mysiga ljus tända och äta nåt smarrigt.Vad härligt så skulle man börja dagen på jobbet,Ha en skön kväll och en mysig onsdag kramizar ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  4. Blir så glad då jag hittar bloggar från Örebro trakten där jag själv är uppvuxen... Härliga bilder av frostbitna blommor! Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Det må jag säga vilken bra kvalitet på dina mobilfoton och va härligt det ser ut med material från naturen i klassen. Skönt med gympa tillsammans! :o)

    SvaraRadera
  6. Visst är det kul med matematik, håller just nu på att läsa lite om småbarns-matte.
    Skönt att börja dagen med lite tända ljus och lugn.
    Ha det så gott!
    kram! Märta

    SvaraRadera
  7. Visst är det underbart med barn kreativitet och nyfikenhet!
    Själv började jag försiktigt min styrketräning igår igen och hoppas på att det inte blir avbrott igen.
    ha det bra
    Caroline

    SvaraRadera
  8. Härlig början på dagen!

    Ha det så gott!

    E-K/noll54

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara bilder du tagit på dom frostiga blommorna! Jättehärliga! Ha en bra dag! Kramis Therese

    SvaraRadera
  10. Åh visst ser det ändå backert ut med små sockerpärlor på blommorna! hihi Jobbar du på skolan? Åh, beundrar dig som går på F & S tänk om jag bara kunde komma igång med något, jag skulle verkligen behöva det känns som mina muskler mer är som spagetti hihi Kram Petra

    SvaraRadera
  11. Vilken skön morgon i den skolan. Måste vara en riktigt bra start på dagen! Ha det bra du också i dag!

    SvaraRadera
  12. Vilken vilsam start på dagen! Det kändes ända hit tystnaden, sorlet, den svaga musiken och tuggandet av frukt.....
    Visst ska man vara glad och tacksam över att man kan, orkar och vill röra på sig....F&S...jag tar en promenad istället och går på yoga, men det är gôtt det med!
    Kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  13. Vilka vackra bilder på blommorna!! Ja jag vet, det finns mycke vackert på hösten också...bara det inte vore en försmak på vinter´n!! Jag vill INTE ha kallt, ibland undrar jag om det verkligen var meningen från början att vi skulle bo här uppe i Norden...
    Kram kram Rigmor

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Så mysig blogg du har ! Första gången här...

    Jag älskar den där bilden på Rudbeckia, en av mina favoritblommor.

    Var gärna med i min tävling i bloggen ifall du får lust...

    Kram,
    Lena

    SvaraRadera
  15. Tänk om alla fick börja sina dagar så mysigt! Färre sjukskrivningar och lättare hjärtan, tror jag!!!

    Kramar till dig från mig!

    // Inredningsfrun

    SvaraRadera
  16. Så vackra höstbilder, rosen fastnade jag för- jättefin och speciell bild!
    Ha en bra vecka, skönt med lite träning emellanåt!
    Anna-Karin
    livetharochnu-akh

    SvaraRadera
  17. Vad duktig du är som fortsätter att gå på F&S!
    Jag nöjer mig med mina promenader. Denna vecka blir det dock lite dåligt med dem... Får ta igen det nästa vecka!
    Wow, vilka bilder från trädgården! Jag måste också ut och fotografera någon frostig morgon!
    Om jag hinner... För nu är jag inne i en syperiod igen! Spännande projekt på gång!!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  18. Visst är det lite knepigt att det är så mycket lättare att vara trött på kvällarna den här årstiden? Just nu sitter jag och vilar och stickar på pärlmuddar till blivande sonhustrun. Lugnt och ensamt. Gubben har kvällstjänst och kommer framemot tio.
    Kram och tack för påhälsningen!
    /Lotta

    SvaraRadera
  19. Tack så mycket för att du kikade in hos mig, så att jag hittade dig. Kanonfin blogg.
    Hit kommer jag gärna tillbaka. Underbara naturbilder du visar. Lägger till dig i listan.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  20. Tack för titten...önskar dig en Trevlig o Skön helg! Kramis Therese

    SvaraRadera
  21. Hej Annika!
    Vilken mysig start på dagen för skolbarnen:)

    Vackra bilder på Rudbeckian och rosen, vad duktig du är på att fota!

    Ha en riktigt skön helg!

    Kramis Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~