fredag 2 oktober 2009

Dags att komma in i...

...i värmen för vissa skönheter.




Viola hederacea såg lite ledsen ut i morse i frosten.
Nu har jag tagit in dem så de får övervintra inne i köksfönstret
så jag kan vattna lite sparsamt på dem under vintern.



Pelargonierna klipptes och
klippet placerades i komposten.





Vid komposten är det frodigt .
Här växer massor med MYNTA.



Dottern fångade denna Rudbeckian i onsdags och...


...i dag såg den ut så här efter en hård natt.
Jag tycker att den är vacker trots/på grund av att det snart är dags att vissna ner.





Passade på att ta upp några Rödbetor
 till kvällens middag.


Att den var avlång var det som gjorde att
jag valde att så denna sorten.

Hoppas att det blir en härlig helg ute i naturen.
En kompis från Göteborg kommer i kväll och
 hon är sugen på svamp.
 Får se vad väderleken ställer till med för spratt.

10 kommentarer:

  1. Åh,så gott med rödbetor. En riktig delikatess.
    ha en trevlig helg med din kompis
    hälsar
    Caroline

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad skojigt med avlånga rödbetor! Det har jag nog aldrig sett!
    Jag var förbi skolan idag. IGEN!! Men jag såg inte dig där.... Träffade rektorn för att prata lite om framtiden.
    Hoppas ni får tur med svampen! Och vädret!!
    Ha det bra! Kram Sari

    SvaraRadera
  3. Här har det varit några frostiga nätter och nu är det nog good bye med blommande för i år. Du har säkert en underbar trädgård. Ha en skön helg nu med vän och svamp!

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas mina pelargoner inte hinner frysa före jag ska ta in dem. Det har än bara inte blivit av.
    Ha en skön helg. Jobb för min del, men hoppas på fint höstväder.
    ~Marita~

    SvaraRadera
  5. Ja nu är det nog slut med säsongen för uteblommor. Vi hade -6 grader i morse. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Oj så mycket härligt naturen ger.Så fina bilder du visar...så rofyllt.
    Må gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  7. Nu blir jag lite nyfiken på vad det är för viol som du plockar in??!! Trodde att violer skulle "sova ute" om vinter´n, o det är kanske därför jag heller inte har några kvar på våren...
    Ha´en bra helg!!
    Kram kram Rigmor

    SvaraRadera
  8. Vilka fina bilder.Helt underbara.Tänk vad nature bjuder på.....Ha en mysig helg kramizar ~~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  9. Det gäller att passa på att njuta av naturen innan allt ligger gömt under snö.. Här överlever nog bara ljungen utomhus numera, brrr!!

    SvaraRadera
  10. Hej Annika!
    Vad gott med egna rödbetor:)

    Ha en skön söndag,

    Kramis Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~