måndag 12 oktober 2009

Charmtroll & bensträckare

Den här godingen träffade vi i går kväll.
Lilla fröken är en Spansk vattenhund och älskar
att tugga på allt.
Nylonstrumpor är bra tuggmotståndare.



Hon rörde sig konstant hela tiden som hon var vaken.
Sov  sen gott under långa stunder.
En mjukis som man bara ville krama
och då ville hon tugga
på händer eller fötter
eller vad som helst.



Jag sitter stilla mycket och skriver på ett arbete
och måste ta små bensträckare emellanåt.
Tog en altanpromenad och passade på att fota lite.
Det var så skönt i solen.

Städade altanen och trädgården i går så äpplen
 fyllde korgarna till brädden.


Murgrönan har fått en ny kruka och ska grävas ner
för vinterförvaring utomhus.


Cyklamen är fräsch mot det gröna.


Här är Dragon på tork.
Får se hur det går eftersom jag tog den så sent.
Annars är det väl bara att lägga på komposten.


Korgstolarna står kvar med något mjukt
och värmande att sitta på.


I solen hänger ett mosshjärta.



Kul med lampans skugga.

12 kommentarer:

  1. Men en sån liten going:). Härliga altanbilder, såg fräsht och mysigt ut.
    Må gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  2. Vilken liten sötis.Fina bilder från altan.såg mysigt ut.Ha en skön dag kramizar ~~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  3. Vilken söt liten lurvas!
    Ja, din altan är verkligen härlig! Stor och mysig! Jättefina bilder! Speciellt den med lampskuggan!
    Lycka till med skrivandet!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  4. Vilken otroligt gullig hund, det är sådana hundar som gör att jag skulle vilja ha hund, men inte sambon...
    Fina bilder du visar.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Väldigt fina bilder.
    Den där vovven verkar vara en riktig sköning.;-) Kram

    SvaraRadera
  6. Det finns gott om energi i den hunden helt klart, tror hon sov högst två gånger under eftermiddagen i söndags då vi var där, däremellan tuggade hon på mina händer =)
    Fina bilder!

    SvaraRadera
  7. Men gud vilket charmtroll!! Vi har funderat på hund ibland men sen när längtan blir för stor så lånar vi några stycken av dotter´n, å tänk, då går det över för ett tag...men inte riktigt helt ska jag väl erkänna.
    Sen har vi ju Sigrid o Svea...

    SvaraRadera
  8. Lycka är att ha en altan där man kan förlänga sommaren/hösten! Vilken gullig liten hund. Min syster har en liknande och den är också så otroligt söt.

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Hur gör du när du övervintrar murgrönan?
    Överlever den ute?

    Kram britt

    SvaraRadera
  10. Det var det sötaste jag sett på länge.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Men vilken söt lurvas! På första bilden såg hon nästan ut som ett mjukdjur :-)
    Nu slår det mig att jag också har ett mosshjärta, det är nog hög tid att hänga upp det nu.

    SvaraRadera
  12. Vilket vackert mosshjärta! En granne till oss har en spansk vattenhund, visst är de underbara. Jättefin!
    Ha en skön kväll!
    Anna-Karin
    livetharochnu-akh

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~