fredag 25 september 2009

Upp ur källaren...


....kom jag i går kväll med ett dammigt gammalt fynd.
Helt plötsligt när jag stoppade in tvätt i maskinen så såg jag
 FLASKAN!
Den har säkert legat där ca 30 år, strax efter det att vi flyttat in i huset.
Att jag bara har ställt den så där slarvigt under en bänk med skräp!
 Min första tanke var att damma av den så jag stegade iväg till vattenkranen för
att påbörja reningen.
Då slog det mig att jag måste ju fota
så man verkligen ser att den har varit undanställd och bortglömd.
I vårt hus behöver man bar gå ner i källaren
så är det som att vara och fynda på Loppis,
 FAST DET ÄR GRATIS!


Nu ser ni att det är lite dammigt i tvättstugan också!



Visst är den vacker med den gamla
 fina kapsylen!


Ordet
 buteljgrön
 är givet.

21 kommentarer:

  1. Kul!
    Kan säga att jag är i precis samma branch, har källaren fylld av spännande ting bl a från min farfars gamla lanthandel i Kumla. Det gäller att sortera bort rätt saker när man får rensningslust för plötsligt upptäcker man något som knappt tror sig sett förut.

    SvaraRadera
  2. Ha ha det är ju inte klokt som man är! Vi är nog så hela familjen...alla har svårt att skiljas från sina grejer men har goda råd till alla andra om att rensa.
    annika

    SvaraRadera
  3. Så spännande att ha en egen loppis i källaren, det skulle jag också vilja ha:) Fin flaska!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  4. Men visst ibland bara ser man nåt...som stått på samma plats länge länge...
    Ha en härlig helg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  5. Fin flaska, även som dammig, eller speciellt som dammig! :o)

    SvaraRadera
  6. Hehe...Härligt med lite gömda loppisar.;-) Kram

    SvaraRadera
  7. Ja, ibland har man tur.Jättefin flaska, tycker särskilt om korken.
    Ha en trevlig och skön helg!
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  8. Flaskan tyckte jag var helmysig....Charmig!! Vad glad jag blev att du gillad mina bilder! Tack snälla du....Önskar dig en Trevlig Helg! Kram Therese

    SvaraRadera
  9. Jag vet hur det är som precis gjort egna fynd i källaren! Himla praktiskt att ha som en egen loppis hemmavid :-)

    SvaraRadera
  10. Jag har också en butelj på vinden. Den ser nog ut som din :)Fast min är brunare... tror jag. Måste hämta den tror jag.
    Vilken rolig sykurs du går! Avundsjuk!!

    Ha en bra helg.

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  11. Tittar in och önskar dig en skön lördag ♥ Fin flaska.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Vilka fynd du gör i din källare :) Jag har ett förråd på vinden som jag borde ta itu med. Vem vet kanske jag hittar en del fynd jag också om jag börjar på. Ha en bra lördag!

    SvaraRadera
  13. Vilket fynd!! Själv ligger jag mest nerbäddad den här helgen (illa valt tillfälle kan man tycka)o då ser jag allt vi borde göra o som jag skulle vilja göra inom heminredning! Inte roligt för mannen...

    SvaraRadera
  14. Jag har också gammla liknande flaskor i källaren.

    Har även hittat en gammal handarbetsbok från år 1977 där Irmas överkast finns i bild och med stickmönster.

    Den skall Du få se vid något tillfälle.

    Vi måste ses någon gång jag vill ju se brudkorten också.

    Birgitta Garphyttan

    SvaraRadera
  15. Så gøy å finne bortgjemte skatter!

    Hilsen Liv

    SvaraRadera
  16. Tack för titten...Ha en bra start på veckan! Kram Therese

    SvaraRadera
  17. Hejsan!
    Vad spännande att hitta fynd i sin egen källare!
    Fin flaska, men jag blir samtidigt lite förvånad... En GRÖN flaska. Det är inte riktigt Annika! Eller...???
    Hoppas du haft en bra helg!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  18. Visst är det kul när man hittar saker som man glömt bort. Perfekt :)
    Kram

    SvaraRadera
  19. Nu har jag hittat rätt, väntar på nästa inlägg, var är de små? kram Monkan

    SvaraRadera
  20. Man kan ju verkligen tala om gammal patina. Snyggt.
    ~Marita~

    SvaraRadera
  21. Hej Annika!
    Vilken fin flaska! Charmigt med den där porslinkorken oxå:)

    Ha en jättebra kommande vecka,

    kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~