tisdag 8 september 2009

Tjejhelg i Kungshamn och Smögen

Mossa som fanns under stuprännan vid huset i Kungshamn. Det syns att det har kommit mycket regn här.
Håll med om att det är vackert.
Vi strosade runt lite i bodarna vid bryggan i Smögen. En del fynd gjorde vi. Det var ganska mycket rea och halva priset på rean. Mötte fyra andra tjejkompisgrupper som också hade en tjejhelg. Det märkliga är att vi alla kommer  från samma stad ca 30 mil från Smögen. För oss är det sextonde året som vi åker hit men det har mest varit på våren så nu funderar vi på att ev åka både vår och sensommar.
En vacker på text på en vacker skål inne i en bod.
Här satt vi på middagen i söndags och bara njööööt en lång stund innan det var dags för hemfärd. Om du tittar noga så syns en fyr i fjärran...det är Hållö fyr.

En kritvit björkstam vid ett rastställe ungefär vid Mariestad. Den var bländande vit och så vit har jag aldrig sett en stam tidigare.
Slutresultatet på bokomslaget blev jag nöjd med.

13 kommentarer:

  1. Det verkar som du har haft en toppen helg.
    Sverige är fantastiskt! Nej dotter lyckades inte att få någon bäbis medans jag var där, typiskt. Hade varit roligt att fått varit med från början. Men men jag får väll njuta via datorn den första tiden. Vi skall tillbaka dit i mitten på oktober, då fär man väll hoppas att jag blivit mormor igen i alla fall. Ha det så gott. Föresten ditt lapptäcke är bara sååååå fint.
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert ställe du besökte! Jag tycker om klippor kanske mest för att sådana är så ovanliga där jag bor.

    Väldigt kreativt bokomslag! :o) Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Åh, vad underbart ni verkar ha haft det!!
    Tänk, jag som inte ens har sett havet denna sommar.... Det hör sommaren till, tycker jag!
    Att få vara vid havet.
    Längtar redan efter nästa sommar...
    Kalenderomslaget blev jättefint! Med fickor och allt! Du är påhittig!

    Ha det så bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  4. Tack för titten o din kommentar hos mig! Nu ska jag kolla vidare hos dig!
    Ha de gott/Agnetha

    SvaraRadera
  5. Bohuskusten är väldigt vacker! Fina bilder och fint bokomslag =)

    SvaraRadera
  6. Åh så vackert och somrigt! I den miljön måste ni ju ha haft en toppenhelg :-)

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig helg ni haft :-). Vad kul att du vill vara med på SIB,jag har lagt in dig som medlem nu, blir glad om du vill länka med SIB"blomman". Välkommen i gänget :-)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  8. Vilket vackert ställe ni varit på ! Bokomslaget var jättefint. Ha en bra dag !

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt ni verkar ha haft det...Fina somriga bilder!Kram Therese

    SvaraRadera
  10. Hej! Tack för besök och kommentar i min blogg! Alltid roligt att träffas i bloggvärlden. Fina bilder du har publicerat. Förstår att du precis som jag och flera av oss 40-talister upptäckt den digitala världens fördelar och därmed bland annat hur roligt det är att fotografera omvärlden(s skönhet).
    Jag följer gärna din blogg, vi är inte såå många i denna åldersgrupp ännu.

    SvaraRadera
  11. Smögen var jag i somras där är super mysigt
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Hej Så mysigt ni verkar ha haft det i Smögen.
    Det är så roligt att titta runt hos dig och se vad du dyr. Jga blev lite sugen på att sy nåldynor!
    KRam Kristina

    SvaraRadera
  13. Har du varit ute och rest till Kungshamn och Smögen.

    Birgitta Garphyttan

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~