torsdag 24 september 2009

Passa in i gänget...

...eller om att vara i ett färgrike.
 Att ta mig tid att vara kreativ och skapa något som kan brukas är viktigt för mig.
Sen några år tillbaka går jag på sykurs åtta gånger på en termin.
Det blir som en kick till att komma igång. med att sy och tänka på nya projekt.
Vilka fina nya vänner jag har fått där! Vi har så himla trevligt ihop. Ibland slutar någon och då saknar vi henne men det kommer alltid någon ny och trevlig person som snart smälter in i gänget.
Tog några bilder. 


       E satsar stort på färger i kväll. Hon har en idé som hon lever ut.




Ser ni vad det föreställer?



En bit ifrån så kan det bli tydligare.



Här är alla tyger hon valt till det hät projektet.
Visst blir man glad av all denna färgrikedom.
Fattig blir man också eftersom man vill köpa så mycket tyger.



A hon syr ett överkast eller en kvilt att lägga på sängen i gästrummet. Hon håller sig till en färgskala.



S donar med ett barntäcke i milda färger.



E knåpar på en väska i sin färgsammansättning.




Jag håller mig till en och samma färg med viss variabel i vitheten.
Vi är en samling olika människor som trivs ihop och syr samtidigt. "Frökens" alster glömde jag bort att fota, får ta det om två veckor.


Köpte en fin berlock till armbandet då jag hade ett ärende in i den affären.



Passar in i gänget!

13 kommentarer:

  1. Vilken härlig sykurs du är med i! Gissa om jag hade trivts där! Människor är i sanning olika i sina tygval och det är det som gör det intressant - mångfalden!

    SvaraRadera
  2. hej annika! jag har bläddrat bakåt i din blogg o konstaterat att du är en hejare på att sy. det är också en färdighet som jag saknar. raka sömmar går an, men där går gränsen för vad jag vågar mig på ;)
    tänk att det finns så många kreativa människor där ute!
    ha en trevlig torsdag!
    ingela

    SvaraRadera
  3. Hej
    Vad kul att du hittade till mig så jag hittade till din kreativa och mysiga blogg. Hittar gärna tillbaka hit för att inspireras och följa dina projekt. Hoppas det är ok att jag länkar.
    Må gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  4. Åååååh, vad kul med sykurs!
    Vilken kreativitet! Och vilka fina saker ni syr!
    Helt otroligt!
    Ditt vita "lapptäcke" bara växer och växer! Såå fint! Vad ska det bli, tro?
    Kul att köpa en ny berlock till armbandet lite då och då!
    Ha en bra dag!
    Nu ska vi äta lite frukost innan vi ger oss iväg! Kanske blir det lite kantareller på mackan igen! Jag är SÅÅ glad för svampen vi fick häromdagen!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  5. Vad ni måste ha det trevligt på era träffar!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Ditten och Datten låter så kul skulle jag ha ny blogg skulle den nog hete något roligt.
    Färgglatt är det dessutom.
    ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  7. Hej hej vad skoj att du hittade till mig.
    Sykurs lät kul, det vore något så man kan få lära sig lite mer hihi. Många fina saker sys det med.
    Visst har vi snyggt namn :)
    Ha en bra dag, kram

    SvaraRadera
  8. Hjälp va duktiga ni är!!! =) Vilket hantverk...vilket pyssel!!!

    Beundrar Er!!! För mig ska det å fort och lätt..ti-hi... Mysig blogg du har!!

    Ta vara på vännerna på syjuntan..njut & va glad!! =)

    Kramar i massor Malin

    SvaraRadera
  9. Nu blir jag sugen att börja igen!! Har inte provat lappteknik så mycket, men det verkar ju finnas kunnigt folk att fråga...
    Kram kram Rigmor

    SvaraRadera
  10. Vad roligt ni verkar att ha...Och vad duktig du är! Önskar dig en fortsatt bra dag! Kram Therese

    SvaraRadera
  11. Vilken mysig blogg jag trillade in på!!! Tack så mycket för titten och inspirationen!

    Kram från en bloggare till en annan ;-)

    // Inredningsfrun

    SvaraRadera
  12. Hej Annika!

    Tack snälla du för din rara kommentar hos mig! Jag blir så glad, och det är ju också så roligt att hitta till en likasinnad :)

    Vad härligt det låter med er syklubb, och att gå på en kurs skulle jag också vilja göra. Vi är ett gäng som stickar ihop och det brukar också vara jättemysigt.
    Tack för fina inspiration och många fina bilder!
    Jag kommer gärna tillbaka igen!

    Kramar
    Karin

    SvaraRadera
  13. Roligt att köpa sig en ny berlock till sitt armband bara så där. Ibland vill man belöna eller uppmuntra sig själv.Jag samlar också berlocker till likadana armband, älskar dem!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~