måndag 21 september 2009

Full rulle...


Hemma hos A och C en måndagskväll.



Jag parkerade cykeln utanför CE s för att köpa några fina höstblommor.

Hem med härligheten  och ...


... ut på altantrappen i lite olika krukor.Den härliga krukan blev min i somras på Hjo hantverksmarknad. Den är i betong. Gjord av Runda rumpor.



Inomhus fanns lingon som behövdes tas om hand.





Vacker röd färg på lingonen.





Hoppsan degen jäser också!



Vårt favoritbröd som är så gott med endast lite smör på.


Hoppas hinna bläddra en stund i denna som jag fann på PK Designe i dag.


C lägger kakelgolv i badrummet. ÄNTLIGEN!

12 kommentarer:

  1. Åh så vackra bilder! Har du fått nr 5 redan! Jag får alltid mina nr så mkt senare, snyft. Ha en fin kväll och njut av femman, ler. Kram petra

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint och mysigt.

    Ja, mitt hjärta är inte alls så bra. Men jag har lugnat mig vad gäller den där elaka tantens upptåg. Kramis

    SvaraRadera
  3. Nåmen oj vad du har varit flitig med blommor och med lingon och med bak! Och dessutom hann du bläddra litet! Det där ser bra ut! :o)

    SvaraRadera
  4. Vad du har hunnit med!
    Brödet ser jättegott ut. Bilden på den jäsande degen är för härlig!
    Ha det bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  5. Så gott det ser ut med nybakt bröd och vilken härlig våg du har. Men du har verkligen hunnit med mycket i dag :)

    SvaraRadera
  6. Oj vilket tempo!
    Hoppas du åtnjuta brödet i lugn och ro.
    Caroline

    SvaraRadera
  7. Vad saker du har hunnit med idag.Ditt bröd ser underbart gott ut.Ha en mysig kväll med nr 5 kramizar ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Vad kul att du ville lämna ett litet spår på min blogg. Sådant gläder mig. Örebroare????? Såg att du besökt en butik på väster! Hm, tror bestämt att jag måste ta mig en promenad åt det hållet nästa gång jag besöker pappa!
    Du går i väntans tider ser jag!!!!! Grattis! DEt ÄR helt otroligt underbart! Jag lovar! Jag vet! Inte skulle jag bli en sån där knasig mormor som alla andra är...hm, trodde jag...men se det är jag allt. Idag kallar jag det för ett mormorsprivilegium. Man måste vända saker till sin fördel, eller hur?
    Mycket , mycket häftig betongkorg! Riktigt underbar!
    kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    Vad kul att hitta din blogg! Härliga och inspirerande bilder. Jag får snart återkomma!

    SvaraRadera
  10. Så fina bokstäverna är. Och degen..visst verkar den jäsa :) ser roligt ut då det hänger över kanterna.
    ~Marita~

    SvaraRadera
  11. Jag bara älskar dina underbara och fantastiska bilder! Alltid lika kul att besöka din blogg när det kommer nya inlägg (och jag är ofta här fast det är inte alltid jag skriver kommentarer.)

    SvaraRadera
  12. Pust, jag blir ju utmattad när jag läser om allt du hinner med! Är det säkert att du inte har helg jämt?! Här funderar jag på om jag ska orka gå ner till källaren med en massa grejer.. eller softa i soffan! ;-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~